11 Nisan 2010 Pazar

the shorter skirt, the uglier face..

evet.. uzun zamandır denediğim gözlemlediğim ve bir teori olarak sunmaya hazır hale getirdiğim düşüncem.. "the shorter skirt, the uglier face" a.k.a. (!) "etek ne kadar kısaysa, yüz de o kadar çirkindir" (lanet olsun sana çeviri türkçesi)..

düşüncenin ortaya çıkışı:
istiklalde, kadıköyde, beşiktaşta vb yerlerde yürürüm zaman zaman.. yürürken de yere bakmayı pek sevmem (depresif dönemler hariç).. insanların yüzlerine bakarak yürümek keyif verir bana. birisinin suratında yakaladığım bir hikayeyi o anda kafamda canlandırır, kısa süreliğine kendimi eğlendiririm..
fakat malumunuz olacak ki bir erkek olarak kışın ortasında, onlarca koyu renkli ve kalın pantolon giydirilmiş bacak arasında çıplak olan iki tanesini ayırt ederim.. (bkz: algıda seçicilik) "yalnız çift" (bacak) yeterince güzelse birkaç saniye fazladan bakarım..
buraya kadar herşey bir erkek penceresinden normal gider.. fakat buradan sonra bende farklı olduğunu düşündüğüm bir şey olur..
başka bir cinstaşım böyle bir durumda (yalnız çift sezimi); bacakları sezer, varsa yanındaki arkadaşına "olm hatunu sezdin mi?" sorusunu yönelterek onay alır ve bakışlarını ileriye çevirerek başka "yalnız çift" ler aramaya devam eder..
ben ise şeçici algımın ayırt ettiği "çift" leri sezerim, sonra bakışlarımı yukarıya, hatun kişinin yüzüne çeviririm.. bundan sonra da %99 oranında "çirkin" kelimesini sarf ettikten sonra yoluma bakarım..

işte buradaki %99 oranı, beni bu teoriye itti..
herkes kalın kumaş pantolonlarını sarınmışken, ben bile uzun kollu sweat-shirt üzerine hırka alıp dışarı çıkmışken, havada bok dondurucu bir soğuk varken karşılaştığınız mini mini etekli hatunların yüzlerine bir bakın a dostlar.. bakın ve dramı görün.. kâbusu yaşayın.. cehennemi koklayın...

işin bir de ilginç yanı var.. gerçekten de etek kısaldıkça surat çirkinleşiyor yahu.. mesela diz altı etek giymiş bir hatunun yanında mini etek giymiş olan diğer hatun, sizi temin ederim ki, daha çirkindir.. hafızanızda o gün karşılaştığınız hatunları ister etek boyuna göre sıralayın, ister güzelliğe göre.. sıralama değişmeyecektir..

haa şimdi buradan mini etek giyen ve aynı zamanda "taş" olmayı becerebilen hatunların isimlerini verip de buradan kimseyi de efendim... (cümle konsepti için bkz: alpay erdem)

bu durumu psikolojik açıdan da -var olan sinek siki kadar psikoloji bilgimle- şöyle açıklayabilirim:
efendim hatun kişi çirkin olduğunun bilincinde olup da dikkatleri de efendim başka yöne çekme çabası içine girip de efendim bacakları ön plana alıp da efendim her şeye rağmen dikkat çekme, ilgi görme isteği de falan da filan da.. efendim..

siz de bu teorimi kafanızın bir köşesinde tutun ve "yalnız çift" lere takılıp kalacağınıza onların yüzlerine bir bakın.. haklı olduğumu görecek ve üzüleceksiniz..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder